Улучшение динамических характеристик комбинированной системы управления навесным оборудованием трактора путем ввода мехатронного модуля
Основний зміст сторінки статті
Анотація
Поліпшити динамічні характеристики комбінованої системи керування при оранні грунту в умовах зовнішніх збурень, що на реальному об'єкті викликано: глибиною орання, щільністю і властивостями грунту, швидкістю руху орного агрегату, нерівностями грунту та ін. шляхом введення
в систему коригувального пристрою. До методів дослідження відносяться: закони теорії машин і механізмів, механіки рідини і газу та ін., які сприяють більш поглибленій розробці математичної моделі; методи математичного моделювання, що дозволяють повніше описати гідросистему функціональними залежностями; методи теорії оптимальних систем, що сприяють постановці і рішенню задачі синтезу нелінійних каналів
підсилення, інтегрування і диференціювання коригувального пристрою. Покращена математична модель системи шляхом введення синтезованого коригувального пристрою, що забезпечило відпрацювання малих переміщень і неузгодженостей та високі показники якості перехідних процесів (швидкодії, значень перерегулювання, числа коливань та ін.). Розв'язана задача пошуку вагових коефіцієнтів для каналів: гакової сили С K = 0,7 і положення навісного обладнання У K = 0,3. Відносна похибка відпрацювання заданих зусилля і глибини орання не перевищувала 10 %. Виконаний аналіз робіт по розробці, розрахункам та дослідженню замкнутих систем керування навісним обладнанням показав, що вони представляють теоретичну і практичну значимість в частині оцінки позитивних і негативних аспектів функціонування і можуть бути використані при проектуванні сучасних систем. Створення гідросистем з мехатронним модулем відкриває можливість вирішувати дуже важливі проблеми, вирішення яких було пов'язане з великими труднощами.
Блок інформації про статтю
Посилання
Системы автоматического управления режимами работы
сельскохозяйственных тракторов / М. Н. Коденко [и др.] ред.
М. Н. Коденко. – Х. : Выща школа, 1988. – 152 с.
Практикум по земледелию : учеб. пособие для ВУЗов /
И. П. Васильев [и др.]. – М. : КолосС, 2004. – 424 с.
Мироненко В. И. Влияние некоторых параметров регулятора
глубины хода плуга на его динамические характеристики /
В. И. Мироненко // Известия ВУЗов. Машиностроение. – 1979. –
№ 11. – С. 45 – 48.
Рославцев А. В. Исследование переходных процессов системы
автоматического регулирования хода плуга и оценка их влияния
на качество пахоты / А. В. Рославцев, Е. И. Грива, Б. Г. Деговцов
// Вестник ХПИ. Тракторостроение. – Х. : ХПИ. – 1976. –
№ 120, вып. 3. – С. 36 – 39.
Рославцев А. В. Влияние автоматического регулирования хода
плуга на некоторые показатели динамики трактора и качества
пахоты / А. В. Рославцев и др.] // Вестник ХПИ. Тракторостроение. –
Х. : ХПИ. – 1976. – Вып. 3. – С. 8 – 11.
Цента Є. М. Поліпшення робочого процесу гідроагрегата
навісного обладнання трактора шляхом синтезу коригувальних
пристроїв : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук :
спец. 05.05.17 – гідравлічні машини та гідропневмоагрегати /
Євген Миколайович Цента ; Націон. техн. ун-т «Харківський
політехнічний інститут». – Харків, 2013. – 21 с.
Лурье З. Я. Моделирование рабочего процесса мехатронного
гидроагрегата навесного оборудования трактора по усилию /
З. Я. Лурье, А. И. Панченко, Е. Н. Цента // Промислова гідравліка
і пневматика. – 2016. – № 2 (52). – С. 53 – 69.
Лурье З. Я. Теоретические и практические аспекты динамической
компенсации колебаний в мехатронных гидроагрегатах /
З. Я. Лурье, А. И. Панченко, Е. Н. Цента // Промислова гідравліка
і пневматика. – 2015. – № 1 (47). – С. 27 – 44.
Самородов В. Б. Развитие классических методов тягового расчета
трактора с учетом основных технико-экономических показателей
МТА / В. Б. Самородов, А. Ю. Ребров // Вісник НТУ «ХПІ». Сер.:
Автомобіле- і тракторобудування. – 2008. – № 58. – С. 11 – 20.