VISUALIZATION OF HYDRODYNAMIC PROCESSES IN A TWO-PIPE HYDRAULIC SHOCK ABSORBER IN THE STUDY OF THE CAVITATION TRANSFER PHENOMENON

Основний зміст сторінки статті

Ігор Вікторович Ночніченко
Олександр Васильович Узунов
Костянтин Олександрович Бєліков
Олександр Сергійович Галецький

Анотація

В статті розглянуто робочі процеси, які виникають в камерах двотрубного гідравлічного амортизатора під час його роботи, такі як потік робочої рідини через поршневий клапан, викликаний перепадом тисків між робочими камерами. При протіканні робочої рідини через клапанно-дросельний тракт в дросельному режимі роботи, де задіяні лише калібровані отвори, гідродинамічна кавітація проявлялася в нерозвиненій формі, що відповідає швидкості руху поршню приблизно 0,25 м/с. Слід відмітити, що при роботі в клапанному режимі, коли рідина перетікає через відкриті клапани у критичних та наближених до критичних режимах роботи гідравлічного амортизатора, виникає розвинена гідродинамічна кавітація. В зв'язку з цим виникає двофазний потік, який обумовлений наявністю повітря, що призводить до зниження зусилля опору та погіршення ефективності гасіння коливань гідравлічним амортизатором. Для забезпечення розширення діапазону ефективної роботи уточнено режими роботи при яких виникає гідродинамічна кавітація. Одним з ефективних методів фіксації виникнення гідродинамічної кавітації є візуалізація робочих процесів в камерах гідравлічного амортизатора. Розроблений експериментальний стенд та виготовлений дослідний зразок дозволили провести необхідні експериментальні дослідження та встановити режими роботи і глибину виникнення кавітації. Дослідження роботи поршневого клапана шляхом візуалізації потоку в режимі «відбій» дозволили отримати залежності коефіцієнта витрати від числа Рейнольдса та температури, представлені в діапазоні тисків 1–4 МПа. Експериментальне дослідження враховує і зміну в'язкості рідини в інтервалі температур від 20 °С до 50 °С. Результати експериментального дослідження показали найбільш слабкі елементи поршневого клапана, також їх аналіз дозволив визначити критичні параметри, при яких виникає гідродинамічна кавітація в амортизаторі. Дослідження в подальшому дозволять модернізувати конструкцію клапанно-дросельного тракту для запобігання передчасному виникненню гідродинамічної кавітації з врахуванням зміни в'язкості робочої рідини та умов експлуатації. В результаті розширення діапазону ефективної роботи та розробки закону керування провідністю дроселів з урахуванням кавітаційних явищ та зміни реологічних властивостей рідини гідравлічного амортизатору дозволить розробити технічне рішення, що дозволить стабілізувати робочу характеристику гідравлічного амортизатора.

Блок інформації про статтю

Розділ
Статті
Біографії авторів

Ігор Вікторович Ночніченко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського»

Кандидат технічних наук, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського», доцент кафедри «Прикладна гідроаеромеханіка і механотроніка»; м. Київ, Україна

Олександр Васильович Узунов, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського»

Доктор технічних наук, професор, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського», професор кафедри «Прикладна гідроаеромеханіка і механотроніка»; м. Київ, Україна

Костянтин Олександрович Бєліков, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського»

кандидат технічних наук, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського», старший викладач кафедри «Прикладна гідроаеромеханіка і механотроніка»; м. Київ, Україна

Олександр Сергійович Галецький, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського»

Кандидат технічних наук, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського», доцент кафедри «Прикладна гідроаеромеханіка і механотроніка»; м. Київ, Україна

Посилання

Morettini G, Bartolini N, Astolfi D, Scappaticci L, Becchetti M, Castellani F. Experimental diagnosis of cavitation for a hydraulic monotube shock absorber. Diagnostyka. 2016, vol. 17, no. 3, pp. 75–80.

Strutyns'kyy V. B., Kolot O. V. Matematychne modelyuvannya stokhastychnykh protsesiv u systemakh pryvodiv [Mathematical modeling of stochastic processes in drive systems]. Kramatorsk, Tyrazh-51 Publ., 2005. 530 p.

Control Valves. Cavitation in control valves. Technical information. Frankfurt, Samson AG Publ., 2003. 62 p.

d'Agostino L., Salvetti M. V., eds. Fluid dynamics of cavitation and cavitating turbopumps. Courses and lectures. NewYork, Springer-Verlag Wien Publ., 2007. 351 p.

Batchelor G. K. An Introduction to fluid dynamics. Cambridge, Cambridge University Press Publ., 2000. 615 p. doi:10.1017/ CBO9780511800955

Bird R. B., Stewart W. E., Lightfoot E. N. Transport Phenomena. NewYork, John Wiley & Sons Publ., 2002. 895 p.

Nochnichenko I. Uzunov O. Characteristics of throttles in hydraulic shock absorber considering temperature changes of fluid. Mechanics and Advanced Technologies. 2017, vol. 2, no. 80, pp. 39–44. doi: 10.20535/2521-1943.2017.80.109169

Nochnichenko I. V., Luhovskyi A. F., Jakhno O. M., Kostiuk D. V., Komada P., Kozbakova A. Experimental research of hydroluminescence in the cavitating flow of mineral oil. Proc. SPIE 11176, Photonics Applications in Astronomy, Communications, Industry, and High-Energy Physics Experiments. Vol. 1117615 (6 November 2019, Wilga). Wilga, 2019, p. 8. doi: 10.1117/ 12.2536946

Nochnichenko I., Jakhno O., Liberatskyi I. The character of the transfer phenomenon in the work processes of the hydraulic damper. International scientific conference proceedings "Unitech 2019" (16–17 November 2019, Gabrovo). Gabrovo, 2019, pp. 273–277.

Alsaydalani M. O. A. Influence of cavitation phenomenon on the hydraulic behavior of leaks in water distribution systems. Journal of Water Supply: Research and Technology-Aqua. 2017, vol. 66, issue 5, pp. 327–339. doi: 10.2166/aqua.2017.013

An C. G., Cao Y., Zhang J. W. Cavitation and noise analysis of throttle hole in double cylinder hydraulic shock absorber. Journal of Shanghai Jiaotong University. 2018, vol. 52 , no. 3, pp. 297–304.

Chao Q., Zhang J., Xu B. Effects of inclined cylinder ports on gaseous cavitation of high-speed electro-hydrostatic actuator pumps: a numerical study. Engineering Applications of Computational Fluid Mechanics. 2019, vol. 13, no. 1, pp. 245–253. doi: 10.1080/ 19942060.2019.1576545

Dong X. M., Yu J. Q., Yang M. J. Optimum design and experiment of MR damper considering temperature. Vibration and Impact. 2016, vol. 35, no. 8, pp. 54–59.

Faraj R., Holnickiszulc J., Knap L. Adaptive inertial shock-absorber. Smart Materials & Structures. 2016, vol. 25, no. 3, p. 035031. doi: 10.1088/0964-1726/25/3/035031

Chen L., Wang R., Jiang H. Semi-Active Suspension and its Control System Based on Large Scale System Theory. Chinese Journal of Mechanical Engineering. 2008, issue 8, pp. 97–101.

Li S., Lü Z. Technology Development of Cylindrical Fluid Drag Shock Absorber for Motor Vehicle. Automobile Technology. 2001, vol. 8, pp. 10–16.

Lü Z., Li S. Technical Status of Dynamic Simulation Analysis Developing for Hydraulic Telescopic Damper. Journal of Qinghua University. 2002, vol. 11, pp. 1532–1536.

Jiang H., Yang L. Q., Chen L. Simulation and Testing of Damping Characteristics of Hydraulic Shock Absorber for Front Macpherson Suspension. Automotive Engineering. 2007, vol. 11, pp. 970–974.

Zhao L., Wen G., Han X. An Investigation into the Optimal Control of Vehicle Semi-active Suspension Based on Magnetorheological Damper. Automotive Engineering. 2008, vol. 6, pp. 1–6.

Nochnichenko I. V., Yakhno O. M. Informatsiyno-enerhetychnyy pidkhid do vyrishennya zadach hidrodynamiky ta mekhanotroniky v protsesakh perenosu enerhiyi [Information-energy approach to solving problems of hydrodynamics and mechanotronics in energy transfer processes]. Mechanics and Advanced Technologies. 2019, vol. 3, no. 87, pp. 38–48. doi: 10.20535/2521-1943.2020.88.195505